Minik sınıfın kült modellerinden Renault Twingo'nun üçüncü nesli için başlayan geri sayım Twin'Z'den sonra Twin'Run konseptiyle sürerken, bu kez karşımızda seri üretime çok yakın görünen ancak 320 HP'lik gücüyle bir rüya olarak kalacak bir çalışma var.
Delilik ve dahil arasındaki o çok ince çizgide yürümek Renault'nun iyi bildiği ve başardığı bir şey. Hele söz konusu ortadan motorlu küçük otomobillerse… Evet Fransızlar, Renault 5 Turbo ve Clio Sport V6 gibi başka hiçbir markanın üretmeye cesaret edemediği çılgınlıklara dahice imza attı. 80'li yıllarda 5 Turbo, 160 HP'lik gücü, 2000'lerin başındaysa Clio Sport V6, arka tekerleklerine aktardığı 254 HP ile olay otomobillerdi. Renault benzer bir aykırılığı şimdi de Twin'Run konseptiyle karşımıza çıkartıyor.
Markanın minik sınıftaki temsilcisi Twingo'nun üçüncü neslinin ön sunumu olma özelliği taşıyan konsept, aynı zamanda daha önce tanıtılan Twin'Z konseptinin de evrimleşmiş hali olarak tanımlanabilir. Twin'Z'de yeni Twingo'nun ana hatlarını ortaya koyan Renault, Twin'Run'daysa artık bizi neyin beklediğini açıkça gösteriyor. Bir ralli otomobilinde karşımıza çıkacak karoser detaylarına sahip olan konseptin bir bütün olarak geneline bakıldığındaysa yeni Twingo'yu görüyoruz. Söylediklerimiz elbette konseptin motor yapısı için geçerli değil. Zira arka aksın hemen önünde yer alan ortadan yerleşimli V6, bir Twingo'da karşımıza çıkmaya çok uzak.
Renault Megane Trophy'lerde görev yapan 320 HP gücündeki 3.5 lt'lik V6, 6 kademeli çift debriyajlı bir otomatik şanzımanla gücünü arka tekerleklere aktarıyor. Diferansiyel kilidi aktarmanın sürekliliği için görev yaparken, 4.5 saniyelik 0-100 km/s hızlanması ve 250 km/s'lik maksimum hız minik sınıf için ütopik değerler. Böyle bir Twingo muhtemelen yollarla asla buluşamayacak olsa da, Clio Sport V6'nın 1998 Paris Otomobil Fuarı'nda sadece bir fuar konsepti olarak tasarlandığını ancak gördüğü büyük ilgi üzerine seri üretime geçtiğini de unutmamalıyız.
Renault, Twin'Run konseptiyle bizlere gelecek tahminleri yaptırırken, aynı zamanda bugünden gerçek bir yeniliği de karşımıza çıkartıyor. Üçüncü kez üst üste markalar kategorisinde F1 Dünya Şampiyonu olan Fransız marka, bu başarıyı kompakt sporcusu Megane R.S.'in Red Bull Racing RB8 versiyonuyla kutluyor. Markanın yarış takımının Crepuscule Mavisi rengini ve Red Bull logolarını taşıyan özel versiyonda jantlar ve tamponlar da özel tutulmuş. İç mekanda da özel logolar kullanılırken, R-Link multimedya sisteminin 2.0 sürümüne yer verilip özel bir Red Bull uygulaması yüklenmiş. 265 HP gücündeki 2.0 lt'lik benzinli turbonun görev yaptığı özel Megane R.S.'te Cup şasi standart olarak sunulurken, araç 30 Eylül 2013 tarihine kadar satışta kalacak.