Gezi'de internet engellendi mi?

TTNET Genel Müdürü, internetteki aksamalara açıklık getirdi...

Gezi Parkı protestoları sırasında internet erişiminin engellendiği iddialarını reddeden TTNET Genel Müdürü Orkun Kaya, “TTNET’in kesinlikle bu süreçte bir engellemesi olmadı. Aksine tüplü televizyonları bile internete bağlayıp, akıllandırıyoruz” dedi

İstanbul Taksim’deki Gezi Parkı protestoları sırasında internet erişimini engelleme gibi bir girişimde bulunmadıklarını ifade eden TTNET Genel Müdürü Abdullah Orkun Kaya, “İnternet erişiminin engellenmesi kesinlikle söz konusu değil. Yoğunluktan kaynaklanan bölgesel sıkıntılar oldu. Bu konuda Bilgi teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) da sektör adına açıklama yaptı” dedi. BTK Başkanı Tayfun Acarer önceki gün yaptığı açıklamada Twitter veya Facebook’a yönelik herhangi bir müdahelelerinin bulunmadığını söylemişti. TTNET'in Gezinti hizmeti ile dijital reklamcılığa adım atmasının duyurulduğu toplantıda konuşan Genel Müdür Orkun Kaya, “Çok net bir şekilde söylüyorum; bu süreçte kesinlikle engellememiz olmadı aksine biz şimdi tüplü televizyonları akıllandırıp internete bağladığımız hizmetimizi duyuruyoruz. Akıllandırdığımız zaman ne var, Facebook ve Twitter var. Biz bunları destekliyoruz. Şunu kabul etmeli, yoğunluk etkiliyor. Her şeyin arasında bir şey aramaya gerek yok" diye konuştu. Orkun Kaya, Gezi Parkı olayları sonrası reklam politikalarında da bir değişikliğe gitmediklerinin altını çizdi. Bazı markalar Taksim’deki olaylar nedeniyle reklamlarını geri çekmiş, ektinliklerini askıya almıştı. Bu durum tartışmalara neden olmuştu.

850046_detayGEZİNTİ İLE ABONEYE GÖRE REKLAM VERECEK
İnternet kullanıcılarının ilgi alanlarına göre reklam sunmayı sağlayan 'Gezinti' servisiyle dijital reklamcılığın büyümesine destek olacaklarını belirten Kaya, "Geçen yıl Türkiye'de toplam reklam pazarı 5.2 milyar lirayken, dijital pazarın aldığı pay 1 milyar liraya yaklaştı” dedi. Geri bildirimlerle yeniledikleri Gezinti servisini, kullanıcının isteğine göre vereceklerini ve kullanıcının istediği zaman sistemden çıkabileceğini kaydeden Kaya, şöyle konuştu: “Gezinti’nin temel amacı, reklamverenlerin hedef kitleye daha kolay şekilde ulaşmasını sağlamak. Kullanıcı da ilgi alanına göre sunulan reklam sayesinde ilgilendiği ürünlere daha kolay erişebilecek.”

 

30 MİLYON TV’Yİ İNTERNETE BAĞLAYACAK
Türkiye'de halen 20 milyona yakın tüplü televizyon olduğuna, internete bağlantısı olmayan 10 milyona yakın yüksek çözünürlüklü (HD) televizyon bulunduğuna dikkat çeken TTNET Genel Müdürü Orkun Kaya, “Televizyon üstü yerleştirilen cihazlarla (OTT) televizyonlara beyin nakli yapacağız. Bu cihazlar sayesinde tüm televizyonları internete bağlayarak, akıllı TV haline getiriyoruz” ifadesini kullandı. Orkun Kaya, cihazların gelişmiş özellikleri sayesinde, bütün televizyonlara internetten yayın alma özelliği kazandırdıklarını ve herkesin Tivibu Smart TV’nin uygulamasında yer alan dijital içeriğe istediği zaman ulaşabileceğini de açıkladı.

‘YÖNÜMÜZÜ DEĞİŞTİRMEYİZ’
TTNET Genel Müdürü Orkun Kaya, Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu’nun (TMSF) el koyduğu Digiturk’e Türk Telekom’un talip olabileceği yönünde çıkan haberlerle ilgili bir soruya ise “Digiturk ile ilgili olarak Türk Telekom bir açıklama yaptı. TMSF bir süreç başlatacaktır. Türk Telekom’un oradaki çabaları üzerine biz Tivibu ile ilgili yönümüzü değiştirmeyiz” cevabını verdi.

REKLAM GELİRİ TÜRKİYE’YE KALACAK
Kaya, “Gezinti ile sunulan tüm reklam gelirleri Türkiye'de vergilendirildiği için bu servis ile Türkiye ekonomisine de katkı sağlanacak. Pazardaki başka oyuncular için bunu söylemek güç” dedi.