iOS-Android rekabeti her kulvarda sürüyor. Her iki platform sık sık araştırmalara konu oluyor. En son çalışma uygulamaların hangi platformda daha uzun süre kullanıldığına bakıyor.
Android - iOS rekabeti bitecek gibi durmuyor. Daha önce işletim sistemi özellikleri ve satış odaklı rekabete konu olan iki platform son dönemde çok farklı araştırma çalışmalarına konu oluyor.
Geçtiğimiz günlerde yayınladığımız "iOS mi Android mi daha çok kullanılıyor?" başlıklı haberimizde, iki platformun kullanım sürelerine göre karşılaştırılırken, PCWorld'ün yayınladığı son çalışmada uygulamaların hangi platformda daha çok kullanıldığına odaklanıyor.
Flurry şirketinin araştırmasına göre, iOS kullanıcıları indirdikleri uygulamaları Android kullanıcılarına göreb daha fazla kullanıyor. iOS cihaz sahipleri uygulamalara Android kullanıcılarına oranla yüzde 20 oranında daha fazla vakit ayırıyor.
Bu sonuçlarda, her iki platformun müşterilerinin satın alma tercihlerinin etkili olduğu belirtilirken, iPhone kullanıcılarının satın alma kararlarında uygulalama kullanma isteğinin baskın olduğunu ifade ediliyor. Android platformuna gelen tüketicilerin ise öncelikli amaçları uygulamadan çok telefonla konuşmak.