WWDC 2013: OS X 10.9 Mavericks duyuruldu

Apple, yeni nesil masaüstü işletim sistemi OS X 10.9 Mavericks’i WWDC 2013 etkinliğinde duyurdu.


Herkes tarafından merakla beklenen teknoloji Apple'ın WWDC 2013 etkinliğinden yeni bilgiler gelmeye devam ediyor. İlk olarak uygulama mağazası AppStore'a dair bilgileri takipçileriyle paylaşan Apple, daha sonra yeni nesil masaüstü işletim sistemi OS X 10.9 Mavericks'i duyurdu.

OS X'in patronu Craig Federighi yeni nesil masaüstü işletim sisteminin tüm merak edilenlerini paylaştı. İlk olarak yeniliklerinden bahseden Federighi, OS X Maverics'e Haritalar ve iBooks'un geleceğini duyurdu.

OS X Maverics ile birlikte birden fazla ekran için destek sunan Apple'ın yeni nesil masaüstü işletim sistemi, Apple TV ile de uyumlu olarak çalışabiliyor. Bu şekilde kullanıcılar Apple TV'lerini ikinci ekran haline getirebilecekler. Bunlara ek olarak yeni gelen etiket desteği ise, OS X 10.9 Mavericks'li cihazlardaki dokümanların erişimini kolaylaşacak ve hızlı hale gelecek.

Bu önemli yeniliklerle gelecek olan Apple'ın yeni nesil masaüstü işletim istemi OS X 10.9 Mavericks, sonbahar aylarında gelecek ve Mac App Store üzerinden indirilebilecek.