Teknoloji marketlerinde 'indirim' tuzağı

Süpermarketlerdeki etiket hilelerinin ardından, teknoloji marketlerde de ürün kandırmacası başladı. 'Fiyatı düşük' denilen ürün yerine farklı marka satılıyor.


Gıda marketlerinin etiket ve gramaj hileciliğine, şimdi de teknoloji marketlerinin 'şok indirim' oyunu eklendi. Tüketiciyi sahte kampanyalarla mağazaya çeken firmalar, 'stokta yok' deyip, yüksek kâr marjlı ürünler satıyor.

360418123710400279

Önce reklam var

Alınan bilgilere göre; tedarikçinin verdiği liste fiyatı üzerinden oynanan oyun şu şekilde işliyor: Teknoloji market, tedarikçiden 600 liraya aldığı bir ürünün etiketine, mağazada 1000 lira yazıyor. 1000 liranın üzerini çizip, indirimli satış fiyatını 800 lira olarak gösteriyor. Halbuki 1000 lira tedarikçinin liste fiyatı. Toplu alım yapıp özel iskonto alan zincir mağaza, o ürünü daha ucuza alıyor. Ancak tüketiciye 1000 liradan alınıp indirim yapılmış gibi yansıtılıyor. Bir diğer oyunun da stokla ilgili olduğu belirtildi. İddiaya göre; mağazalar yüksek indirim yaptıkları 'şok fiyatlı' ürünlerden aslında çok küçük miktarlarla satışa çıkıyor.

'Ürün kalmadı'

Tüketici mağazaya gittiğinde o üründen kalmadığı söylenerek, ancak aynı fiyata aynı özellikte olduğu belirtilen başka bir ürün satılmaya çalışılıyor. Tüketici de 'aynı fiyat' diyerek, aslında kalitesi daha düşük olan ürünleri alıyor. Bir teknoloji mağaza yöneticisi, "Birçok zincir her mağazaya indirimli üründen sadece 5'er tane gönderiyor. Halbuki en az 50 tane göndermeli. Buna 'muadil mal' çözümü deniyor" ifadesini kullandı.

Özge YAVUZ / Takvim